Naturlig Mat – Kost & Hälsa

tisdag 8 januari 2013

Lunchlåda


... bra lådor till jobbet är efterfrågat... alla har varken tid eller lust att äta ute... själv tillhör jag kategorin "kan inte" eftersom jag går i min vardagliga sjukhuspyjamas....


Morgondagens lunchlådor kommer här!









Lättmat kallar jag det.....


Kycklingfilé stekt i citronolivolja, kryddat med salt och cittronpeppar... 

Tilllbehör är lättstekt broccoli, champinjoner, spetspaprika, purjolök, olivolja och örtsalt....

Sås: lime ailoi



Låt smaka!


.

6 kommentarer:

  1. Ser gott ut med det där! Använder du färsk broccoli mest?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh det var supergott, särskilt med limeaiolin till! Ja, jag köper alltid färsk broccoli, ångkokar när jag inte steker... tycker de smakar så mycket bättre färsk och ofta är det ju bra pris på den färsk...

      Radera
  2. Svar
    1. Det var SÅ gott!! Prova! Aiolin till var pricken över i...

      Radera
  3. Mums tack ser väldigt gott ut men här byter jag direkt ut kycklingen mot lax;)
    (jag har upptäckt att det här med lchf kommer bli liite svårt för en annan som varken äter griskött, kyckling eller lamm;) Men tur att fisk och nötkött finns;)

    Ps tack för tipset om matrevolutionen har insett många saker framföra allt hur mycket socker det är i allt;) i morgon ska ny yoghurt inhandlas en utan socker;)

    Kram vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lax är så jäkla fantastiskt gott!! Men du, man måste absolut INTE gilla varken gris, kyckling eller lamm för att äta LCHF.... det kan du göra på lax och nöt....

      Roligt att du gillar boken, får jag säga - jag visste det! Den är verkligen en tankeställare... jag var själv väldigt kritisk innan jag började läsa, beredd att hitta fel och vara anti... men ack så fel jag hade...

      Radera