Naturlig Mat – Kost & Hälsa

fredag 22 februari 2013

Äntligen Fredag!


Vill önska er alla en härlig fredagkväll! Själv ska jag slappa i soffan med min son, dottern kommer somna tidigt. Ett glas vin kommer slinka ner, för mig är fredagar rödvin och Frank Sinatra. Helg.






Längesedan man längtade så efter vår och värme, en bunt tulpaner piggar alltid upp. Varför är det alltid mannen som ska köpa blommor till kvinnan? Klart det är lovely men iallafall min make uppskattar lite blommor då och då. En glad man ger en glad fruga.






Dagens kvällsmat, fredagsmys, är hemlagade revben. Utan glutamat och socker. Godare, bättre och mer för pengarna. Vi äter inte kött varje dag, vilket många lchf-motståndare tycks tro. Själva trycker de flesta tallrikare i sig en mängd charkuterier men det räknas ju inte som kött, eller? Skämt åsido så väljer vi bort största delen av charken eftersom vi inte är mackfrälsta.




Ha en härlig fredag och en härlig helg!


.


5 kommentarer:

  1. Tack det samma fina Hanna!
    Ja nu längtar man till vårens ljus och sommarens värme.
    Jag är så sjukt trött på mörker och kyla.
    Hoppas du får en bra helg!
    Lev väl och njut av livet!
    Massor med kramar lilla jag

    SvaraRadera
  2. Längtar också till våren. Denna vinter har varit alldeles för lång.

    Älskar tulpaner. Fin bild förresten. Och hemlagade revbensspjäll är ju bara så gott.

    Trevlig fredag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Konstigt det där att man skulle äta mer kött när man äter LCHF... Här äter vi lika lite kött nu som då det enda vi bytt ut är potatisen, pastan och riset mot blomkål, broccoli osv...

    Hoppas fredagsmyset var till belåtenhet
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Hur gör man egna revbensspjäll? ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar köpa svenska spareribs... se till att de är rumstempererade innan de åker in i ugnen... gnid in med rejält med kryddor som ni gillar! Dock inte grillkrydda som innehåller glutamat.

      Ringa över rapsolja och klicka lite smör över... skjuts in i ugnen på 175gr ca och jadu, tiden (jag som aldrig har koll)... ca 1,5h kanske, minns ej du får ha koll!


      Kram

      Radera