Naturlig Mat – Kost & Hälsa

torsdag 21 februari 2013

Idag är en sådan dag!


En sån där frustrerad dag - eller som ni har märkt är jag rätt frustrerad överlag. Tentamen närmar sig och bara det i sig sätter sina spår, jag har noll tid att läsa, ständigt avbruten av små vildar. Eller så är jag sjukligt trött.


Frustrerad över allt jag lär mig, det finns så mycket jag skulle vilja göra, förändra och ändra. I min yrkesroll är jag stolt över mig själv, jag hoppas och tror att jag gör ett bra jobb. Att mina patienter känner sig trygga och nöjda med min yrkesroll, med mig.


Idag är en sådan dag som jag känner mig frustrerad i just min yrkesroll, en dag då jag vill dra med mig patienter ut, slänga av min den vita rocken och gömma legitimationen under en matta. Jag vill ge konstruktiva råd - råd istället för medicin. Stötta och inspirera, finna nytt hopp bakom all orkeslöshet och misströstan. Jag vill verkligen kunna hjälpa - jag tror att jag kan!


En frustrerad dag när man verkligen kan undra - HUR kan gemene man tro att de rådande kostråden är det bästa för oss, med individen i fokus? Hur kan man tro att en kosthållning som skapat sådan ohälsa - för den är ju inte osynlig eller går att skylla ifrån - HUR kan man tveka på att lämna den för nya vägar, friska och sunda. Att människor generellt är så rädda för förändring - trots att det leder till något bättre.


Idag är det 1v vecka kvar till tentamen, nästa vecka blir det sparsamt med bloggande då sista delen av kursen ska betas av. Träning och Hälsa i fokus. Jag längtar efter att börja träna igen! Men det kommer till skillnad från gymträning bli hemträning - jag ska fokusera på att hitta effektiva träningsformer hemma, skonsamma och roliga. Till våren kommer jag köra igång, då får ni hänga på!




Ju mer man lär sig - Ju mer ödmjuk blir man då man inser hur mycket man har kvar att lära.



.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack fina, det behövs!! Jag känner mig SÅ opåläst!! fasen!!

      Radera
  2. Hejsan!
    Lycka till med din tenta och dina små vildingar :)
    Vad jobbar du som? Hur läser du till kostrådgivare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! Jag jobbar som Biomed.Analytiker på en nuklearmedicinsk avd... Läser till lic.kostrådgivare via MF-hälsoutbildningar, rekommenderar dem varmt!!

      Kram

      Radera
  3. Hej.. vilken bra blogg du har! "Idag är en sådan dag som jag känner mig frustrerad i just min yrkesroll," skriver du.. varför? lchf får man ju rekommendera. ? svara helst i min blogg.

    SvaraRadera