Naturlig Mat – Kost & Hälsa

onsdag 20 februari 2013

Gårdsnära


Jag ogillar generellt reklam. Det finns en anledning till att jag inte har reklam på min blogg, heller inte på min gamla. Jag vill inte ha mina åsikter präglade och det är svårt att få enbart reklam som man själv medvetet kan plocka ut.


Nu vill jag själv göra reklam för något som jag tror på - helt ofärgad. Gårdsnära. Hur härligt låter det inte bara? Gårdsnära



Jag har en önskan om att kunna köpa så mycket som möjligt närproducerat, gårdsnära och allra helst direkt från bonden. Tyvärr är så inte fallet idag. Jag letar givetvis ekologiskt och försöker hitta köttproducenter som ligger så nära som det går - sen hur det är i realiteten vet i tusen. Men utbudet och priset är tyvärr sådant som hamnar i fatet ibland.


Men den här sidan på internet och Facebook hittar man enklare närproducerat. Att handla biodynamiskt är det bästa man kan göra, att handla ekologiskt är ett bra alternativ men väldigt luddigt då man inte vet exakt vad som är just ekologiskt - har djuren gått ute, fått mer plats än jämfört med vad, bara ekologiskt foder men fortfarande fel mm mm.



Så idag hissar jag Gårdsnära



 



Man kan inte göra allt, men man kan göra något. För sin egen hälsa och för sina barn - för framtiden.


.

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt med närproducerat. Själv har jag förmånen att kunna handla allt kött och korvar utan tillsatser direkt från ett litet krav slakteri här i närheten, honung köper jag av en kollega och ägg från en annan kollega. För mig är det viktigt att i den mån jag kan handla lokalt och kravmärkt.

    Även om jag inte så ofta kommenterar på bloggen nu så följer jag den regelbundet.
    Det gör mig så glad att du mår så bra och har hittat din livsglädje igen. Du är en underbar person Hanna.
    Lev väl o må gott
    Kram lilla jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara J!!

      Jag är så AVIS på dig där och det har jag varit länge, fy fasen så härligt!!

      O du, känn aldrig press eller annat att kommentera jag vet att du finns och jag vet vilken fin person du är det räcker för mig... dock önskar jag att du får må lika bra som jag <3

      Kram lovely!!

      Radera
  2. Länge leve ekologiskt, biodynamiskt och närproducerat. I love it!! Jag ser det som att lägga pengarna i en sparbössa. Blir provocerad av människor som inte bryr sig ett skit. Ta ansvar, för oss själva, för naturen och miljön, för djuren och för våra barns framtid. Jag har handlat ekologiskt så gott det går så länge jag kan minnas. Men på den tiden var det mest Konsum och Änglamark som var alternativet. Jag vill inte låta pretto, men detta ligger mig så varmt om hjärtat och är något jag vill arbeta för.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ähh vaddå pretto.. du är GRYM!!! Hejja dig!!

      Många kramar tillbaks <3

      Radera