Naturlig Mat – Kost & Hälsa

måndag 18 mars 2013

Idag är ingen vanlig dag...


Idag är det min födelsedag!


I 35 år har den här damen levt nu, helt fantastiskt när man tänker efter. Har jag tur, om slumpen inte spelar mig något spratt och jag tar hand om mig själv så har jag lika många år och ytterligare fler framför mig - det känns amazing.


Det gäller ju att vårda sin investering - Min kropp och min hälsa



Det provocerar folk något alldeles oerhört när man inte följer normen av vad som anses "normalt" - när man säger ifrån och ifrågasätter. Helt ärligt tycker jag det är lite roligt - ifrågasättande och debatt skapar tankar och det är just det som är viktigt. Att tänka efter och inte bara go with the flow så att säga.


Att välja lågkolhydratskost för en bättre hälsa stannar inte bara där. Det hela är ju ett koncept för välmående och då finns inga gränser. Sakteliga byts saker ut i hemmet. Det började med min lypsyl som jag fick tips av en fin vän om att slänga i sopen. Sagt och gjort och ett vettigare alternativ fick plats istället. Det här är bara en av många saker man kan ändra och förändra, maten vi stoppar i oss påverkar vår insida, övrigt påverkar vår utsida och vi är ju en helhet.




Min största gåva till mig själv denna födelsedag är Insikt och en Vilja till förändring









.

7 kommentarer:

  1. GRATTIS sköna böna! Tyvärr får jag bara ta med 8 kg handbagage, annars hade du fått hänga med till Portugal som en födelsedagspresent ;). Fortsätt dela med dig av dina nya kunskpar och insikter, det är intressant att läsa och även där jag inte håller med dig helt och hållet är jag glad att du vågar gå din egen väg och att du hittat någonting du brinner för.
    Det är omöjligt att skriva om kost och hälsa utan att trampa folk på fötterna, men debatten är oundviklig, speciellt här i Sverige där lågkolhydratskost fått sådant genomslag.

    Många födelsedagskramar och - självklart - en födelsedagsdans *Svänger på höfterna och klapprar med kokosnötterna*.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis Hanna! Vad fin du är. Kram!

    SvaraRadera
  3. grattis på födelsedagen :)

    SvaraRadera
  4. graaaaattis fina du!

    SvaraRadera
  5. Grattis lite för sent men ändå:) Tack för en härlig kommentar hos mig:)))
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Gratulerar i efterskott hoppas du hade en underbar dag :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  7. TACK ALLA underbara NI för Grattisar!!!


    Massor av Kramar <3


    SvaraRadera