Naturlig Mat – Kost & Hälsa

tisdag 12 mars 2013

Hjälp en urlakad Hanna med en Frågestund!


Urk...


Går just nu igenom en rätt omvälvande period i livet - inget som inte rids ut med storm men det är en förändring som kräver kraft. Sen att en kär person i min närhet har avlidit gör inte situationen mer lätthanterlig. En varm tanke till L och hans anhöriga.



Frågan är nu... vad vill jag? Vad vill jag med mina nyförvärvade kunskaper? Jag har redan hunnit med att engagera politiker, försöker sätta mig djupare in i ämnen jag är lite sådär extra nyfiken på. Eller vad jag vill är ju att förändra och ändra - hjälpa och kunna göra livet mycket ljusare för någon. Hur är bara frågan, marknadsföra mig själv är jag urkass på, tid har jag oerhört ont om och hemsidor ska vi inte ens prata om hur urusel jag är på.



Jag får fundera lite till... på hur jag ska kunna genomföra det jag vill - sprida kunskap och liv.



Under tiden får ni gärna hjälpa mig med en frågestund?
Don´t be SHY!! 






Lilla Familjen Tröttnötter


.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna!
    Har läst din blogg en tid men aldrig kommenterat. Tycker din blogg är bra men helt ärligt känns den inte för alla. Den känns som en "bantarblogg". För mig som är 38 år och uppvuxen med föräldrar som var paniskt rädda för "lördagsgodis" och ersatte detta med diverse alternativ har jag svårt att förstå hur du inte överför din "ätkontroll" på barnen? Både jag och min lillasyster lärde oss "allt" om hur/när/var vi skulle äta. Gissa vilka som fick svåra ätstörningar? Jo jag och min syster...
    Och ja, vi har provat LCHF och NEJ vi gjorde inte fel men det passade inte oss. Fö är jag en sån som "kan äta hur mycket jag vill" men med en sanning med modifikation...Men jag har en väldigt fysisk hobby (hästar). Jag vill rekommendera alla även dig Hanna ett intresse som inte har med mat att göra.
    Utan provokation men ett ifrågasättande.
    Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att växa upp med förbud och inte jobba med allt annat känns ju inte alls OK. Det är stor skillnad med pekpinnar om det inte finns annat som täcker upp... det är jag helt med på att sånt kan bli helt tvärtom som det tyvärr blev för dig och din syster.

      Jag sätter inte upp en massa relger för hur, var när det ska ätas, jag lär barnen enormt mycket mer än så... mat ska vara roligt, spännande och gott.

      Att du kan "äta hur mkt du vill" har väl inte med lchf att göra? Lchf eller lågkolhydratskost för den delen har inte i grunden med viktnedgång att göra...

      Svarade mer utförligt i ett inlägg ist, för du är nog inte ensam om vissa ifrågasättande och jag känner mig inte provocerad, tack istället för att du tog dig tid att faktist ifrågasätta och undra <3

      Kram

      Radera