Naturlig Mat – Kost & Hälsa

tisdag 21 maj 2013

Soppatorsk


Jag älskar ÄLSKAR soppa, soppor i alla de former och varianter! Har man superbrått är spenatsoppa som stod på kvällens meny en guldgruva. Att det dessutom är supernyttigt ur flertal aspekter är bara att tacka och ta emot för.





Eftersom jag har Candida som de flesta som fått antibiotika någongång, ätit en kost som skapat läckande tarm mm mm så behöver jag läka just min tarm. 

Detta gör jag genom att utesluta mejerier, öka på kokosoljan och räcker inte detta så kommer jag få ta tillskott av kaprylsyra. Detta under en period tills spottesterna visar bättre resultat. Nyfiken på Candida och spottest? Isåfall tar jag det i ett senare inlägg.


Soppan har ingen grädde i sig som den brukar utan jag tillsatte istället mer spenat, en skvätt kokosgrädde och redde med en äggula istället. Reda med äggula är kalas när man gör såser men jag kan lova att jag inte kommer reda spenatsoppa med det igen. Det är svårt att få den helt äggvitefri och som ni ser, äggviteprickar som förvisso inte är fel på något vis utom mer när det kommer till det visuella.

Äter min soppa klassiskt med ägghalvor

2 kommentarer:

  1. Åh! vi hade faktist spenatsoppa i skolan idag! Så gott med ägghalvor! :)

    SvaraRadera
  2. ser faktiskt gott ut. Men du kan inte visa en god soppa skriva hur god den är utan att lämna RECEPT;)
    Puss min vän
    Annie

    SvaraRadera