Naturlig Mat – Kost & Hälsa

onsdag 22 maj 2013

Kär på nytt!!!


Alltså, ibland ramlar man över godsaker som man inte kan annat än älska. Alla har vi våra böjelser och näringsläran är tydligen min. Den här boken grottar - läs Gottar - jag mig i just nu och den är helt jäkla fantastisk, en orgasm för vetlustan!!






Nya utmaningar väntar, till hösten kommer jag ÄNTLIGEN att kunna börja träna igen. Jag har fått in rutin i mitt nya liv och jag har hittat ett koncept som passar mig. Jag är ingen lagmänniska, jag är för dominant för det. Styrketräning älskar jag!!! Har tränat det mycket i mina dagar men nu är det åratal sedan - vad hände med tiden? Minst 3 pass/vecka, tider mellan 20-30 minuter och högintensivt är det som kommer gälla. Jag längtar!


Jag vill maximera min hälsa. Jag vill bygga min klena överkropp. Jag vill öka min energi och min ork. Periodisk fasta är grymt men slutklämmen kommer bli träningen. Hemmaträning är skittråkig och svårmotiverad.




Ikväll blev det lax, tomat och mozzarellasallad (plockade tyvärr bort mozzan) och kålsallad för att basa!




.

4 kommentarer:

  1. Mums så gott det ser ut. Var ska du träna?
    Puss
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sjukhuset! De har ett gym för oss anställda, inte det bästa men klart bättre än inget och sparar tid...

      Pöss

      Radera
  2. Linda Hamrin Sundkvist27 maj 2013 kl. 09:14

    Har du slutat äta ost?! Why?

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ trist är det, jag älskar ost! Men samtidigt vet jag att jag som många andra har Candida, en svamp, och den läks genom att läka tarmen. Det gör man genom att undvika just mejerier (ja utöver att äta LCHF), öka mängden kaprylsyra i senare skede...

      När svampskiten är väck kommer jag ta tillbaks osten vill jag lova!


      Kramis

      Radera