Naturlig Mat – Kost & Hälsa

måndag 1 april 2013

Påsken i bilder och Recept


En Underbar långhelg tillsammans med hela familjen... kan det bli bättre? Bloggandet läggs alltid åt sidan när familjen kräver tid - för det är min prio.



Här är smådelar av vår påsk i bilder;








Här lagar vi "landskapsägg" till påsk. Blötlägg gula lökskal, klä vita ägg med dem och knyt en tygpåse om dem. Koka. Klart. Påsk.









Påskalammet blev Påskalaxen. Hel laxsida grillad i ugn och Lakritspannakotta som dessert. Recept på pannakottan är från nätet generellt, inget recept är det andra likt och många är väldigt lika så ursprunget har jag noll koll på men här kommer det;


4 dL Grädde
0,5 dL Sukrin
1 msk Lakritspulver
ca 1 tsk Vaniljpulver

Koka ihop, blanda med 2 blötlagda gelatinblad och sen in i kyl i några timmar... 

Hallon till är en Hit!






Hoppas Ni Alla haft en trevlig Påsk! Fler inlägg kommer om mycket... som Sukrin, jag är ju generellt emot sötningsmedel och jag kommer berätta varför. Sen har vi andra fördomar att slå hål på - som fettet - dess "farlighet" och om vi som äter lågkolhydratskost äter mer och värre mm mm.



.

1 kommentar:

  1. Vill gärna läsa din analys av våra sötningsmedel. Jag vet inte riktigt hur jag känner i frågan. Stevia sägs ju vara det "naturligaste" av medlen men det smakar lite mysko.

    SvaraRadera