Naturlig Mat – Kost & Hälsa

måndag 17 juni 2013

Längtan efter Träning


Det var längesedan jag tränade nu. Jag har egentligen tränat hela mitt liv fram tills för några år sedan då allt bröts av sjukdom, livet och annat som trängs om tiden. Tiden har jag fortfarande brist på men jag tänker komprimera min träning, maximera den.


Mitten på Augusti - då går startskottet av! Tanken är 3pass/v. Högintensiva med få repetitioner och höga vikter. Tabata uppvärmningar. Fördelade muskelgrupper. Kort tid!


Jag vet att jag har extremt lätt att bygga ben och armar - precis lika svårt som jag har med överdelen av ryggen och axlar och även magen. Fokus kommer hamna på en helhet men ändå mer mot mina svagheter då det andra kommer per automatik.


Jag längtar efter att känna fysisk styrka igen - längtar efter att pressa och utmana kroppen! Det ska dessutom bli spännande att se hur den reagerar med träning och min kosthållning. Märker redan av en lättare muskelbyggnad av att springa ofta och intensivt i många trappor på jobbet - en liten utmaning och kul grej kollegor emellan att rusa upp 8våningar och ned ett antal gånger varje dag. 


Bilden är lånad från jonasbergqvist.se



Behövs det kolhydrater för att träna? Nej inte om man inte elitsatsar, lågkolhydratskost och fettdrift är vårt naturliga metabola tillstånd. 


Det här kommer jag komma in på grundligare framöver i takt med att jag tar mig tillbaks i gymlokalerna.

.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar