Naturlig Mat – Kost & Hälsa

tisdag 11 juni 2013

Fingrar i jorden och värsta bästa kalvfärsbiffarna!


Jag älskar sommarkvällar! Särskilt när dottern har somnat - 4-års-trots från helvetet här kan jag lova. Blir jag inte gråhårig nu så kommer det väl aldrig känns det som.


Fick ett spännande mail från Jonas Bergqvist igår, kanske blir det fler uppdrag åt MF som jag får äran att göra - only time will tell! Avslöjar mer framöver men jag kan lova att jag är svettigare än svettigast och lika taggad.


För att hoppa mellan samtalsämnen så lagade jag värsta goda kalvfärsbiffarna ikväll! Barnen åt dubbla portioner och jag förstår dem - Mums!




Till biffarna använde jag

500g finmalen svensk kalvfärs
150g riven mozzarella från Galbani
1 finriven silverlök
1 ägg
Örtsalt - Herbamare spicy
Vitpeppar

Steks långsamt i rikligt med smör






Här är en liten kille - fatta att han ska börja "nollan" till hösten! - som älskar att odla och grejja i trädgården. Här får han själv ansvara för solrosplanteringen detta år. Eget ansvar ger starka självständiga barn är något jag tror på. Våga låta dem göra själva hur tokigt det än må bli mellan varven.


.

7 kommentarer:

  1. Mums så gott det där receptet ska jag spara;)

    Solrosor, det ska Vincent också få så, så smart;)

    Kram min vän

    SvaraRadera
  2. Brysselkål med smör - svårslaget! Kul med nya utmaningar och uppdrag, jag ser fram emot att få läsa mer om detta.

    Stora lilla killen! Själv har jag precis varit på sonens första skolavslutning och sjuårsdagen närmar sig med stormsteg. Herrejösses, tiden går så fort!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra från dig finis!!!

      Radera
  3. De växer så fort! Amy börjar ettan till hösten, Robin 5:an och Michelle högstadiet! OMG
    Skall inhandla lite fröer, körbärstomater och jordgubbar så snart det kommer in mer pengar på kontot.
    Lilla A älskar att plantera och ännu mer skörda godsakerna.

    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohmyyyy ja tiden rusar verkligen!! Minns ff bröllopet när Amy var nyfödd...

      Radera
  4. Men vad spännande Hanna. Ska bli kul att höra mer om. Ska till Mf ikväll på föreläsning med you know who? ;)Ser fram emot det. Har lite andra planer inför hösten också, känner mig taggad som attans.

    Min stora kille börjar också nollan till hösten. Nu är de stora.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad roligt Maria!!! Hoppas du får en riktigt trevlig kväll!!! Eller det vet jag att du får ;)

    O du, vi ses till hösten! ;)

    Kram

    SvaraRadera