Naturlig Mat – Kost & Hälsa

fredag 5 juli 2013

Firar!


Den här helgen Firar Vi!


Maken och jag firar 7-årig bröllopsdag. Det är i dagarna 8 år sedan vi möttes på krogen när Alcazaar spelade och vi klickade direkt. 9 timmars dejtande med oskyldigt pussande på en parkbänk resulterade i ett snabbt samboskap. Året senare stod vi där som man och hustru och 3 missfall i bagaget. Lyckliga och det är vi än idag, vi har varandra därmed har vi allt.


Jag firar att jag ska få jobba som lärare åt MF-gruppen i höst och även till våren. Distansutbildningen men även klassrumslärare i Stockholm. Utmaning - gissa om! Jag är så nervös så jag tror jag skiter ner mig typ men det här roddar jag, jag brinner för detta!


Det är värt att fira med lite skumpa - eller hur





.

7 kommentarer:

  1. Stort grattis på bröllopsdagen och till nya jobbet också förstås! Jag och maken firade ju 7-årig bröllopsdag i maj och firar 9 år tillsammans om några månader - tiden flyger iväg. Och så har man ett barn som ska börja ettan till hösten, vilket är mycket underligt eftersom han föddes för två år sedan eller så ;).

    Ha en riktigt härlig sommar i väntan på en spännande höst!

    Kram

    Heléne

    SvaraRadera
  2. Stort grattis på 7-årsdagen! Underbara kärlek ♥ Vet inte vad som händer med mig. Mår inte bra. Äs har blivit starkare igen. Vågar inte berätta för nån. Borde kommit längre. Min psykolog kommer bli så besviken på mig. Äter ju o så men tvången känns jobbigare o tankarna med :( Är så ledsen.
    Kramar fina vän

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen! Vi har nyligen firat 6-årig bröllopsdag och 16 år tillsammans!

    SvaraRadera
  4. Så otroligt glad för din skull finaste Hanna!
    Lycka till och ha en underbar sommar.
    Puss o kram Tess

    SvaraRadera
  5. Är inte rawfood lite mer naturlig mat än kokt gris? Och är det ens möjligt att inte få en försurad kropp av att äta kött och mjölkprodukter i den utsträckningen man gör med lchf?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om rawfood kan anses mer naturligt än att koka mat som vi gjort så oerhört långt tillbaks i vår tid.

      Kött försurar helt klart, men man äter inte mer kött än den klassiska tallriksmodellen när man äter LCHF eller Paleo. Sen att man väljer gräsbetat, ekologiskt, närproducerat mm gör ju inte det hela sämre.

      Inom Paleo äter man inga mejerier alls... själv äter jag väldigt begränsat av just mejerier.

      Radera