Naturlig Mat – Kost & Hälsa

måndag 2 juni 2014

Funderar på att öppna bloggen igen!!


Faktiskt! Bara man har tiden och kan ta sig den!

Inför kommande valtider är det full rulle... jag står för min åsikt och jag respekterar andras oliktyckande så länge man vågar ta debatten på ett sakligt sätt.

Mina hjärtefrågor är givetvis maten då jag är övertygad om att det är roten till allt gott såsom hälsa, mående, välfärden i sig... roten som sagt... ALLA är värda riktig mat och alla bör erbjudas kunskap för att göra egna val. Däremot kommer inte alla göra varken bra eller riktiga val, men det ska kunna vara OK, så länge man gör det med vetskap och inte bara troskap.


Jag vet att jag är förknippad med bokstäver som LCHF och jag står till fullo för den grundliga betydelsen... men det har verkligen spårat ur i flertal forum och blir mer och mer än ny ätstörning i mina ögon. Respekten inför det egna jaget och att vi alla är olika tappas bort. För om vi så äter exakt lika, lever exakt lika... så kommer vi ändå se olika ut... den ytliga strävan blir så tokig när man missar jaget. Nu säger jag inte att alla gör det, långt därifrån, men väldigt många.

Så vad äter jag? Jag äter riktig MAT - naturlig mat! Mat efter säsong, mat med näring, svensk, närproducerad och ekologisk i största möjliga mån. Systemet är en helhet och vi är en pusselbit.


Har en mängd grejjer på G... utmaningar...



.

1 kommentar:

  1. Hej Hanna. Jag tycker verkligen att du ska öppna bloggen igen. Saknar den.
    Du har inspirerat mig sååå mycket att jag själv tagit beslutet att lägga om kost och gå kostrådgivarutbildningen i oktober. Tusen tack för att du hjälpte mig att öppna ögonen.
    Mimmi

    SvaraRadera